StejnÄ› jako v naÅ¡ich domovech, i v obchodech je nutné mÃt možnost zakrýt okna. AvÅ¡ak obojà se provádà z různého důvodu.
V naÅ¡em domÄ› to dÄ›láme proto, abychom zabránili ostatnÃm dÃvat se dovnitÅ™. To je pochopitelné, pÅ™eci jen si chceme chránit své soukromÃ. AvÅ¡ak v obchodech je to jinak. NemÄ›ly by spÃÅ¡e chtÃt, aby lidé vidÄ›li, co se uvnitÅ™ nacházÃ?
Ano, avÅ¡ak zejména pro ty velké Å™etÄ›zce je důležitÄ›jÅ¡Ã, aby zabránili lidem dÃvat se ven. CÃlem je zde ponÄ›kud pozmÄ›nit jejich vnÃmánà Äasu tÃm, že nebudou moci vidÄ›t pohyb Slunce po obloze, ani dloužÃcà se stÃny. I to je důvod, proÄ zde najdeme tak málo oken, a to vÄetnÄ› tÄ›ch stÅ™eÅ¡nÃch.
A právÄ› to je hlavnà důvod, proÄ se na tÄ›ch, které tam jsou, použÃvajà rolety den a noc Å¡edé barvy. SamozÅ™ejmÄ› se můžeme ptát, proÄ právÄ› Å¡edá. ProÄ ne nÄ›jaká jiná barva? I to má samozÅ™ejmÄ› svůj důvod.
TÃm hlavnÃm je, že je to nejlepÅ¡Ã volba, pokud chceme blokovat svÄ›tlo. JistÄ›, Äerná by byla pro tento úÄel vhodnÄ›jÅ¡Ã, avÅ¡ak je pÅ™ÃliÅ¡ výrazná. A to také nenà dobÅ™e. CÃlem totiž je, aby jim lidé prakticky nevÄ›novali pozornost. Je totiž potÅ™eba, aby se co nejvÃce soustÅ™edili na vystavené zbožÃ. ProÄ ale zacházet do takových extrémů?
JednoduÅ¡e proto, aby si toho lidé vÃce koupili. ÄŒÃm delÅ¡Ã dobu totiž v obchodÄ› strávÃ, tÃm vÃce toho skonÄà v jejich nákupnÃm vozÃku. To samozÅ™ejmÄ› nenà pouhý pÅ™edpoklad, nýbrž studiemi i praxà prověřený fakt. Je proto záhodno, aby zde strávili co nejdelÅ¡Ã dobu. A toho nejlépe dosáhneme tÃm, že nebudou vÄ›dÄ›t, jak dlouho zde již jsou.
Je tedy vidÄ›t, že jako vÅ¡e v obchodÄ›, i toto opatÅ™enà má jako hlavnà úÄel zvýšenà zisku. A je to jen pochopitelné, pÅ™eci jen to je hlavnà důvod, proÄ daný obchod existuje – aby svému majiteli Äi majitelům pÅ™idÄ›lával penÃze. Lze se tedy zlobit, že v dneÅ¡nà dobÄ› tvrdé konkurence použÃvá vÅ¡echny dostupné prostÅ™edky?