Všude kolem nás hraje velkou roli grafika. Když se podíváme například na veškeré weby, které na internetu nalezneme, zjistíme, že všechny mají nějakou hezkou podobu, aby to pro naše oko bylo hezké a příjemné. Kdyby to byl jen čistý text, nikdo by to jistě nečetl, to je jasné. Protože samotný text nikoho jen tak nezaujme, navíc se to ani nečte dobře, protože jak čistý text není ničím obohacen tak oko se rychle unaví. Pokud tam jsou třeba obrázky nebo pestrá grafika, je to pro oko mnohem lepší. Z tohoto důvodu většinou webové stránky spravuje grafické studio v Karviné, které se postará i to, aby stránky vypadaly krásně a lidé si je tak i přečetli. Přiláká to hodně lidí, takže to má pak pozitivní dopad pro daného vlastníka stránky a může to působit jako reklama, protože pokud jsou na webu nějaké produkty, lidé si je koupí, když vidí, že jsou webové stránky přehledné a líbí se jim.
To samé platí všude jinde, například v novinách. Představte si, že byste četli noviny, které nemají nijak rozdělený text a neobsahují žádné obrázky. Jsou samozřejmě i takové noviny, ale špatně se čtou, nikomu se totiž takový text číst nechce. Mnohem lepší jsou texty obohacené o obrázky. Úplně stejně na tom jsou i třeba časopisy, které se přímo nabízejí na to, aby obsahovaly obrázky. Navíc vše musí k sobě ladit a takový časopis nemůže upravovat jen tak někdo, musí v tom mít člověk trochu zkušenosti. Jinak to nebude vypadat hezky a nikdo si to nepřečte. Kde je ještě práce grafika důležitá?
Například různé etikety produktů. Pokud má produkt krásný obal, mnohem raději si ho koupíte než nějaký obyčejný, který ani nevypadá hezky. Navíc pokud produkt vypadá navenek hezky, může se darovat jako dárek, takže práce grafika v tomto případě je nezbytně nutná, pokud chce podnik či společnost produkt opravdu prodat a ne jen jeden kus jednou za čas.